Top
Hardloopschema

Hardloopschema! Volg het juiste trainingsprogramma!

Een van de voordelen van een hardloopband is dat je hardloopschema precies kan programmeren in de computer van de hardloopband. Zo kun je altijd het juiste trainingsschema volgen. Je kunt niet zomaar gaan hardlopen. Dit moet je nauwkeurig doen met een hardloopschema. Je spieren zijn niet gewend aan een bepaalde intensiteit en daardoor kunnen er vervelende blessures ontstaan of als je te hard traint werkt de training totaal niet. Een hardloopschema is ook afhankelijk van je doel en daarbij is je hartslag  een goede graadmeter.


Trainingsschema hardlopen! Handig voor bij het afvallen

Trainingsschema hardlopen is afhankelijk van je doel. Wilt u graag afvallen dan is het zeer belangrijk dat u hartslag tussen de 60 en 70 % van uw maximale hartslag blijft. Uw maximale hartslag is 220- uw leeftijd, dus bent u 40 jaar oud dan is uw maximale hartslag 180. Wilt u gaan afvallen hou dan rekening mee in uw trainingsschema hardlopen dat u hartslag tussen de 108 en 126 blijft. Dan heeft u het meeste resultaat!

 

Hardloopschema beginners! Verbeter uw conditie

Is uw conditie tot een dieptepunt gezakt en wilt u het gaan verbeteren? Dan is het belangrijk dat u het hardloopschema beginners aanhoud. Het is belangrijk dat u in uw hardloopschema beginners, de juiste arbeid/rust verhouding  aanhoud. Op het moment dat u begin met trainen dan maakt uw spiervezels kapot. Op het moment dat u klaar bent met trainen gaat uw lichaam automatisch de spiervezels herstellen. Uw lichaam maakt dan automatisch meer spiervezels aan dan voordat u gaat trainen. Op het moment dat u te weinig rust plant in uw hardloopschema beginners, dan is uw lichaam niet op tijd herstelt en maakt u weer de spiervezels kapot zonder dat er extra spiervezels zijn aangemaakt door het lichaam. Het kan zelfs lijden dat u conditie slechter word.

Wil jij afvallen? Klik dan hier voor een aantal afval tips!